حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم
سرخط خبرها

بازخوانی واکنش‌ها به موضوع توهین  به رئیس جمهور در اصفهان

  • کد خبر: ۵۸۵۲۶
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
بازخوانی واکنش‌ها به موضوع توهین  به رئیس جمهور در اصفهان
بازخوانی واکنش‌ها به رخداد‌های تلخ اصفهان در روز وحدت ملیادامه سریال توهین به رئیس جمهور سبب شده است شاهد واکنش‌های بسیاری باشیم، به ویژه از سوی اعضای دولت که حال جدی‌تر از همیشه، خواستار برخورد قانونی با هتاکان شده اند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ توهین به رئیس جمهور پس از تریبون مجلس و رسانه ملی، حال به کف خیابان‌ها انتقال یافته است؛ موضوعی که البته مسبوق به سابقه است. توضیح آنکه با وجود تذکر‌های مکرر رهبر معظم انقلاب، جمعی از افراد در مراسم ۲۲ بهمن شهر اصفهان، شعار‌هایی علیه رئیس جمهور سر دادند که باعث سوء استفاده رسانه‌های بیگانه و به حاشیه بردن حضور پرشور مردم این شهر در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شده است. اما ادامه سریال توهین به رئیس جمهور سبب شده است شاهد واکنش‌های بسیاری باشیم، به ویژه از سوی اعضای دولت که حال جدی‌تر از همیشه، خواستار برخورد قانونی با هتاکان شده اند.


اقدامات سازمان یافته افراد خودسر غیرقابل کنترل خواهد بود

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور، در واکنش به توهین به رئیس جمهور در راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان، رشته توئیتی را منتشر کرد که در بخش‌هایی از آن آمده است: «اقدام غیراخلاقی شمار معدودی از افراد در حاشیه راهپیمایی شهر اصفهان، مسئله‌ای است که نباید به آسانی از کنار آن گذشت.
 
فراموش نکنیم که این رویداد،  تنها یک هفته پس از توصیه اکید مقام معظم رهبری درخصوص رعایت ادب در جامعه و پرهیز از بدزبانی به وقوع پیوسته است. همه باید بدانیم که اگر با عاملان این اقدام کاملا سازمان یافته برخورد قانونی نشود و با عناوین ناموجهی همچون «خودسر» به آن‌ها آزادی عمل داده شود،  تبعات اقدامات این چنینی در آینده، غیرقابل کنترل خواهد بود.»

همچنین علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور، رشته توئیتی را نوشت که در بخش‌هایی از آن آمده است: «این تسلسل هتاکی‌ها از تریبون‌ها و تلویزیون تا موتورسواران راهپیمایی ۲۲ بهمن، اتفاقی و خودسرانه به نظر نمی‌رسد. این تکرار هتاکی با وجود تذکرات روشن، علنی و چندباره مقام معظم رهبری، نشان از اراده‌ای عیان در جریانی مدعی دارد که اینک «سرپیچی و سرکشی» را به عنوان یک «کنش» برگزیده است. نفوذ را باید اینجا جست؛ در ستیز آشکار با نماد اراده ملی و با نافرمانی از دستور «ولی»، آن هم در روز ملی انقلابی که شعارش جمهوری اسلامی بود.»

حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهور، نیز در واکنش به هتاکی به روحانی در توئیتی نوشت: «هشدار: تجربه نشان داده است از راه اندازی جریانات خودجوش! و شعار‌های سازمان یافته علیه دولت تا سوء استفاده دشمنان و شکل گیری اغتشاش علیه نظام راهی نیست. در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و شرایط حساس سیاست خارجی، آتش بازی با احساسات عمومی عواقب دردناکی دارد.»


توهین به رئیس جمهور حرام و جرم است

در همین راستا جلیل محبی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، در توئیتی نوشت: «توهین به رئیس جمهور قانونی کشور هم حرام و هم جرم است. کسانی که از این کار حمایت کرده و می‌کنند نیز در جرم آن‌ها شریک اند.»


درخواست از رئیسی برای برخورد قضایی

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، نیز در نامه‌ای به ریاست دستگاه قضا، با اشاره به موارد مشابه، خواستار دستور قاطع جهت پیگیری برخورد با توهین کنندگان به رئیس جمهور شد. در بخش‌هایی از این نامه آمده است: «در مراسم کم نظیر و متفاوت بزرگداشت سراسری سالگرد پیروزی انقلاب، عده‌ای موتورسوار، با سردادن شعار‌های مخرب و غیراخلاقی نسبت به رئیس محترم جمهور سعی کردند با رفتار‌های موهن خود، اصل بزرگداشت این مراسم ملی و ضرورت وحدت و اقتدار یکپارچگی نظام و ملت را دربرابر دشمنان این ملک و ملت تحت الشعاع قرار دهند.
 
از آنجا که پیشگیری از این گونه اعمال مجرمانه در سایه اجرای قانون میسر است و این گونه رفتار‌های مجرمانه در روز روشن نسبت به منتخب ملت ریشه در تعلیق تبعیض آمیز اجرای مجازات در موارد مشابهی داشته است، خواهشمند است با دستور اقدام و پیگیری قاطع موضوع، زمینه اشاعه مفاسد اجتماعی و سیاسی آن و سوء استفاده مخالفان ایران اسلامی و نظام مرتفع گردد.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->